Wymiana oleju silnikowego i płynów eksploatacyjnych Mrągowo

W serwisie Moto Mazury wymieniamy oleje silnikowe, oleje ATF,  płyny chłodnicze, hamulcowe, uzupełniamy płyny Ad blue, płyny do DFP.

 

Dobór olejów jest bardzo restrykcyjnie przestrzegany przez wykwalifikowaną kadrę z uzwzględnieniem norm dostosowanych do silnika i wyposażenia serwisowanych pojazdów. Zwłaszcza pojazdy wyposazonych w katalizatory i filtry DPF i SRC są bardzo wrażliwe na zastosowanie niewłaściwych środków smarnych.

Wymień na czas płyn hamulcowy.

Płyn hamulcowy, z uwagi na swoją higroskopijność, tzn. przyswajanie wody, należy wymieniać, gdy temperatura wrzenia jest niższa od 180° C. Jazda ze starym płynem, podczas hamowania, powoduje jego parowanie i powstanie poduszki powietrznej, a w konsekwencji całkowity brak hamulców. Zastosowanie nieodpowiedniego płynu grozi uszkodzeniem uszczelniaczy. Producenci samochodów z reguły zalecają wymianę raz na 2 lata. Nie używaj starego płynu, absorbuje on wodę również z powietrza. 1% wody to zmniejszenie temperatury wrzenia o 50° C. Standartowo najopularnieszy płyn hamulcowy DOT4 ma temperaturę ok 250 st Celsjusza.

Do sprawdzenia jakości płynu hamulcowego stosujemy specjalistyczny przyrząd którym określana jest temperatura wrzenia i  procentowa zawartość wody w płynie.

Najczęściej serwisy i kierowcy sprawdzają jakość płynu pobierając próbkę ze zbiornika wyrównawczego. Płyn hamulcowy miesza się w bardzo niewielkim stopniu, dlatego nasz serwis zgodnie z zaleceniem Castrola pobiera próbkę z okolic zacisku hamulcowego. Różnice są bardzo wyraźne – ciecz znajdująca się tuż przy zaciskach jest z reguły ciemna i zanieczyszczona ponieważ jest przepracowana. W przewodach w okolicy zacisków hamulcowych, czyli tam, gdzie płyn pracuje w najcięższych warunkach, stopień zawodnienia może być nawet 3 razy większy niż w zbiorniku.

Podczas wymiany płynu hamulcowego należy sprawdzić czy serwisowany pojazd wyposażony jest w układ ABS, lub ABS z ESP czy ABS z ESP i BAS (Mercedesy). W takim przypadku należy bezwzględie przestrzegać procedurę serwisową i płyn hamulcowy wymieniać z wykożystaniem testera serwisowego, który podczas wymiany płynu otwiera w pompie ABS zawory sterujące. Niezastosowanie się do odpowiedniej instrukcji uniemożliwi odpowietrzenie układu hamulcowego, lub doprowadzi do uszkodzenia modułu ABS.

Wymień na czas płyn chłodzący.

Płyn chłodzący po kilku latach traci swoje właściwości. Stary płyn chłodzący posiada właściwości żrące. Kupując używane auto dla bezpieczeństwa trzeba wykonać kontrolę jego jakości, głównie temperatury zamarzania. W naszym sklepie dostępne są odpowiednie próbniki tzw glikometry. Aby odczytać wynik należy zassać ok 20 ml. Płyn o temperaturze zamarzania do 25 st Celsjusza nie spełniają podstawowych wymogów.

W naszym serwisie można wykonać taką kontrolę.

Co około 5 lat zaleca się wymianę płynu chłodzącego.

Wykonujemy również wymianę płynu chłodniczego. Stary płyn oddajemy do utylizacji. Do szybszego i sprawnego serwisu używamy tzw fastfiller – urządzeń do wytworzenia podciśnienia i szybszego napełnienia płynem w układzie chłodzącym. Usługa w zależności od typu pojazdu trwa od 0,5  do 1,5 godziny.

Zużyte oleje, płyny, filtry przekazywane są do utylizacji.