Wymiana i adaptacja akumulatorów Start Stop

Wymiana akumulatorów to co raz ważniejsza czynność serwisowa

Zapraszamy do naszego serwisu na  usługę wymiany akumulatorów z adaptacją sterowników.

 

 

Zadzwoń i umów się na wymianę : 601 628 020

Gdy zastanawiasz się czy jutro odjedziesz z pod domu, to czas na wymianę akumulatora.

Jeżeli masz pojazd z Start/Stop to zastanawiasz sie podwójnie .
Niepotrzebnie.

W naszym serwisie dobierzemy i zamontujemy bez problemu nowy akumulator Bosch idealnie dopasowany to Twojego auta.
Programowanie, resetowanie, ładowanie – zapomnij . Wystarczy, że nas odwiedzisz. Zapraszamy.

Wymiana akumulatora to czynność serwisowa wymagająca doświadczenia i dostępu do nowoczesnego sprzętu elektronicznego. Praca akumulatorów we współczesnym samochodzie (często są dwa) jest nadzorowana przez elektronikę pojazdu. Nieumiejętna wymiana może doprowadzic do rozregulowania elektroniki, lub nawet jej uszkodzenia (dotyczy to głównie pojazdów Renault)

Podczas wymiany akumulatora ważne jest sprawdzenie stanu układu ładowania prądem, zabezpieczenia pojazdu przed utratą ustawień np radia, zegarów itp

 

Operacja wymiany wymaga:

  1. Weryfikacji sprawności samochodu
  2. Zabezpieczenia zasilania w celu uniknięcia resetowania pojazdu (np.brak działania opuszczania szyb)
  3. Podłączanie testera diagnostycznego i weryfikacja układów sterujących
  4. Sprawnego demontażu i montażu
  5. Adaptacji nowego akumulatora do elektroniki pojazdowej
  6. Oddania starego akumulatora do recyklkingu

Polecamy w naszym serwisie akumulatory Bosch, które cechują się najwyższą jakością, bardzo szerikim wyborem typów, rozmiarów i pojemności, oraz legendarną trwałością.

Zapraszamy do skorzystania z profesjonalnej usługi, w której akumulatory dobierany z największą starannością, a wymiana dokonywana jest zprawnie i bezpiecznie z zachowaniem ostrożności i procedur serwisowych.

W handlu dostępne są akumulatory standartowe, EBR i AGM. Te ostatnie przeznaczone są nowych pojazdów z układami Start/Stop

Zadzwoń i umów się na wymianę : 601 628 020

 

AGM – Absorbent Glas Mat – akumulator o niezwykłej konstrukcji: Pomiędzy płytami ołowianymi są umieszczone maty z włókna szklanego nasycone elektrolitem. Dzięki szybszym reakcjom zachodzącym pomiędzy elektrolitem i masą aktywną, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną zapewniony jest transfer większej ilości energii. Sprawia to że akumulatory AGM mają zdolność przyjmowania ładunku i nawet 4-krotnie większa liczba cykli ładowania/rozładowania w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi ! Przetrwają one wiele tysięcy cykli ładowania bez utraty jakości. Zniosą też ponowne wykorzystywanie energii i w ogóle nie wymagają konserwacji. Są zdolne do rekuperacji energii z hamowania pojazdu. Są drogie.

Uwaga wrażliwe są na wysoką temperaturę. Przez co nie zaleca się ich montowania w komorze sinika. Podwyższona temperatura zmniejsza ich trwałość.

Wymiana akumulatora AGM w samochodzie z systemem Start/Stop wiąże się z koniecznością adaptacji systemu elektrycznego do zamontowanego akumulatora. Przeprowadza się to z wykorzystaniem testerów serwisowych. W naszym serwisie za pomocą testerów KTS wykonujemy taką adaptację. Co ważne w samochodach osobowych, które fabrycznie wyposażono w akumulatory AGM, należy w przypadku wymiany zamontować taki tam typ akumulatora, aby uniknąć zakłóceń z systemami Start / Stop. Bosch produkuje je w serii S6 AGM

W przypadku samodzielnego ładowania tego typu akumulatora) należy ładować przy stałym napięciu 14,4 V przez 20 godzin z ograniczeniem maksymalnego prądu do wartości = 0,25 x Pojemność Znamionowa (A) przez 20h i następnie prądem stałym o natężeniu = 0,025 x Pojemność Znamionowa (A) przez 4 godziny, zaleca się elektronicznie kontrolujące urządzenia prostownicze, które potrafią porównywać zmiany temperatury w ładowanym akumulatorze i regulować te zmiany napięciowo i prądowo.

EFG – Enhanced Flooded Battery – Akumulatory kwasowe, których płyty dodatnie pokryte są warstwą poliestrową – (rodzaj laminatu) Taka dodatkowa osłona zabezpiecza masę czynną elektrody przed opadaniem na dno celi. Przeciwdziała to zwarciom, oraz daje możliwość elektrolitowi do skutecznego dostępu. Sprawia to że akumulatory EFB mają wyższą odporność na pracę cykliczną i zachowują pełną sprawność nawet przy silnych wstrząsach.

W przypadku produktów Bosch z technologią EFB występuje linia S4 i S5. Przewiduje się, że akumulatory w tej technologii staną się powszechne. Zwłaszcza że również się nadają do układów Start / Stop. Jednak do samochodów które mają rekuperację energii hamowania się one nie nadają (zbyt wolno przyjmują prąd).

Sprawdzają się idealnie w pojazdach użytkowych, zwłaszcza modele wyposażone cyrkulatory kwasowe.To elementy konstrukcyjne, wykorzystujące ruch pojazdu, aby zapewnić ciągłe mieszanie się elektrolitu. Zapobiega to jego rozwarstwianiu, utrzymując gęstość elektrolitu na stałym poziomie. Wpływa na usprawnienie przyjmowania energii przez akumulator oraz  wydłuża żywotność, zwiększając odporność na pracę cykliczną.