Serwis pompowtryskiwaczy

Nazwa pompowtryskiwacz wzięła się od połączenia fukcjonalnego pompy jednosekcyjnej i wtryskiwacza z klasyczną regulacją ciśnienia wtrysku paliwa w jedno urządzenie. Zasada jest taka ile cylindrów tyle pompowtryskiwaczy.
Pompowtryskiwacze uchodzą za bardzo trwałe urządzenia. Kres ich powszechności zakończyło wprowadzenie ekologicznej normy Euro5.
Masz problem z popmpowtryskiwaczami ? Służymy pomocą – rozwiazaniem są pompowtryski regenerowane, BX, lub nowe.




Nie zawsze usterki oznaczają uszkodzone pompowtryskiwacze. Objawy moga pochodzić od uszczelnień, pomp zasilających, zasilania elektrycznego, recyrkulacji spalin.
Nasz serwis w ramach usług serwisowych:
- diagnozuje usterki układu wtryskowego, sprawdza wydatek zasilania pomp elektrycznej i tandemowej (równoczesnie tłoczy paliwo i wytwarza podciśnienie – napędzana z wałka głowicy)
- wymienia i uszczelnia pompowtryskiwacze, używając zawsze nowych uszczelniaczy i nowych montażowych, przestrzegając momenty dokręcenia śruby mocującej (WAŻNE – zawsze nowe śruby)
- diagnozuje i w razie potrzeby wymienia wiązki zasilające
Prace serwisowe z pompowtryskiwaczami wymagają dużej precyzji i czystości, ponieważ zasilane są kanalikami wypalanymi laserowo o bardzo małej średnicy, które bardzo łatwo zanieczyścić (spadek mocy)
Często niedomagania układu wtryskowego są zrzucane wyłącznie na pompowtryskiwacze. Obecność paliwa w oleju silnikowym wskazywac może na wybicie głowicy i uszkodzenie uszczelnień pompowtryskowacza. Jeżeli dostaje się olej do paliwa i paliwo czernieje (patrz filtr) szukamy przyczyn w uszczelnieniach i pompach paliwa zwłaszcza tandemowej.
Pomocne przy wymianie uszczelnień są specjalne tuleje montażowe w celu zapobiegnięcia zrolowania uszczelek typu oring.
Przed wymontowaniem pompowtryskiwaczy z silnika przeprowadzamy kilka testów z użyciem przyrządów pomiarowych. Po pierwsze należy sprawdzic kody błędów zapisane w sterowniku silnika.
Następnie dokonuje się pomiaru dawek korekcyjnych i sprawdzeniu czy nie przekraczają dopuszczalnych granic. Dla każdego pompowtryskiwacza jest to zakres od -2,8 do 2,8 mg na każdy suw. Odchyłki oznaczają zabrudzenie. lub zpowietrzenie. Mogą być również oznaką niewłaściwej kompresji w cylindrach.
Przy serwisowaniu wtryskiwaczy bardzo ważnym parametrem który sprawdzamy jest tzw “BIP” – tzw sygnał początku tłoczenia. Odchylenia liczone w mikro sekundach pow 30 świadczą o oporze w pompowtryskiwaczu, lub za niskim prądzie zasilania. Odchylenia ujemne świadczą o problemach z wydajnością pomp zasilających lub zapowietrzaniu zasilania.