Zbieżność i geometria kół 3D Mrągowo Moto Mazury

Koła samochodu to jedyne elementy łączące go z nawierzchnią – przekładają się więc na wszystkie aspekty jazdy: ekonomię, komfort i bezpieczeństwo. Aby koła samochodu pracowały w optymalny sposób, muszą być odpowiednio ustawione zarówno względem nawierzchni, jak i samego zawieszenia.

Geometria zawieszenia to określenie za które odpowiada pomiar kilku kątów w samochodzie.

  • kąt zbieżności kół,
  • kąt pochylenia kół,   
  • kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy kół
  • kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy kół

W przypadku mocno zaburzonej geometrii kół kierowca będzie czuł tzw. ściąganie, a więc samoczynne znoszenie auta w jedną stronę podczas jazdy na wprost. Zaobserwowanie takiego symptomu świadczy najczęściej o złym ustawieniu kąta pochylenia kół. Można też odnotować opóźnione reakcje pojazdu na ruchy kierownicą. Niepoprawna przednia zbieżność może być przyczyną:

  • Korekty wymaga ustawienie kół.
  • Zużycia wewnętrznej krawędzi opony.
  • Zużycia zewnętrznej krawędzi opony.
  • Niestabilności pojazdu.
  • „Wędrowania” pojazdu.

Zbagatelizowanie problemów lub zaniedbanie kontroli prowadzi do:

  • wpadnięcia w poślizg
  • niekontrolowanego zjeżdżania pojazdu z obranej trasy
  • niszczenia elementów pojazdu
  • zużycia bieżnika na brzegach opon

JAK CZĘSTO ?

Geometrię zawieszenia profilaktycznie powinniśmy kontrolować minimum raz w roku. Jeśli jednak zdarzy się nam nawet niewielka kolizja, mocne uderzenie kołami w wysoki krawężnik, lub wjechanie w drogową dziurę, których nie brakuje na naszych drogach, również powinniśmy udać się na weryfikację zawieszenia.

ZANIM USTAWIMY

Kontrola i ustawianie geometrii, aby odniosło pożądany efekt musi być poprzedzone kilkoma czynnościami diagnostycznymi. Najważniejsze z nich to sprawdzenie stanu metalowo – gumowych elementów łączących wahacze z nadwoziem pospolicie zwanymi silentblokami.

Następnie weryfikuje się sworznie wahaczy, które jeśli mają luzy powodują m.in. wyraźne stuki przy pokonywaniu nierówności. Ponadto ocenie poddaje się sprawność drążków kierowniczych i ich końcówek także pod względem występowania nadmiernych luzów.

Kiedy jesteśmy pewni sprawności, układów zawieszenia można przystąpić do kontroli zbieżności i geometrii, a następnie regulacji zawieszenia.

Geometria „3D” to nowoczesne urządzenia pomiarowe oparte na algorytmach modelowania trójwymiarowego. Pomiar kątów odbywa się za pośrednictwem kamer CMOS o wysokiej rozdzielczości, które w sposób ciągły mierzą pozycje tarcz oraz ich orientację w przestrzeni. Geometria 3D pracuje niezwykle szybko i wydajnie.

Sprawdzenie symetrii kątów pozwala ocenić czy wyniki pomiarów znajdujące się poza tolerancją. Cała operacja pomiarowa zajmuje nie więcej niż 5 minut. W tym czasie urządzenie przeprowadza kompensację bicia oraz szereg pomiarów bez konieczności podnoszenia pojazdu.  To się po prostu opłaca, nie tylko cenowo, ale także czasowo, a do tego klient ma gwarancję  dokładności i niezawodności pomiaru.

USTAWIENIE GEOMETRII KORYGUJĄCE
  • Korekty ustawienia kierownicy.
  • Korekty ustawienia kół.

Po każdej kontroli i regulacji przekazujemy klientom fakturę i wydruk kontrolny, a wyniki zapisujemy w bazie danych urządzenia.