Zbieżność i geometria kół 3D Mrągowo Moto Mazury


Geometria zawieszenia to określenie za które odpowiada pomiar kilku kątów w samochodzie.
- kąt zbieżności kół,
- kąt pochylenia kół,
- kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy kół
- kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy kół
W przypadku mocno zaburzonej geometrii kół kierowca będzie czuł tzw. ściąganie, a więc samoczynne znoszenie auta w jedną stronę podczas jazdy na wprost. Zaobserwowanie takiego symptomu świadczy najczęściej o złym ustawieniu kąta pochylenia kół. Można też odnotować opóźnione reakcje pojazdu na ruchy kierownicą. Niepoprawna przednia zbieżność może być przyczyną:
- Korekty wymaga ustawienie kół.
- Zużycia wewnętrznej krawędzi opony.
- Zużycia zewnętrznej krawędzi opony.
- Niestabilności pojazdu.
- „Wędrowania” pojazdu.
Zbagatelizowanie problemów lub zaniedbanie kontroli prowadzi do:
- wpadnięcia w poślizg
- niekontrolowanego zjeżdżania pojazdu z obranej trasy
- niszczenia elementów pojazdu
- zużycia bieżnika na brzegach opon
JAK CZĘSTO ?
Geometrię zawieszenia profilaktycznie powinniśmy kontrolować minimum raz w roku. Jeśli jednak zdarzy się nam nawet niewielka kolizja, mocne uderzenie kołami w wysoki krawężnik, lub wjechanie w drogową dziurę, których nie brakuje na naszych drogach, również powinniśmy udać się na weryfikację zawieszenia.
ZANIM USTAWIMY
Kontrola i ustawianie geometrii, aby odniosło pożądany efekt musi być poprzedzone kilkoma czynnościami diagnostycznymi. Najważniejsze z nich to sprawdzenie stanu metalowo – gumowych elementów łączących wahacze z nadwoziem pospolicie zwanymi silentblokami.
Następnie weryfikuje się sworznie wahaczy, które jeśli mają luzy powodują m.in. wyraźne stuki przy pokonywaniu nierówności. Ponadto ocenie poddaje się sprawność drążków kierowniczych i ich końcówek także pod względem występowania nadmiernych luzów.
Kiedy jesteśmy pewni sprawności, układów zawieszenia można przystąpić do kontroli zbieżności i geometrii, a następnie regulacji zawieszenia.
Geometria „3D” to nowoczesne urządzenia pomiarowe oparte na algorytmach modelowania trójwymiarowego. Pomiar kątów odbywa się za pośrednictwem kamer CMOS o wysokiej rozdzielczości, które w sposób ciągły mierzą pozycje tarcz oraz ich orientację w przestrzeni. Geometria 3D pracuje niezwykle szybko i wydajnie.
Sprawdzenie symetrii kątów pozwala ocenić czy wyniki pomiarów znajdujące się poza tolerancją. Cała operacja pomiarowa zajmuje nie więcej niż 5 minut. W tym czasie urządzenie przeprowadza kompensację bicia oraz szereg pomiarów bez konieczności podnoszenia pojazdu. To się po prostu opłaca, nie tylko cenowo, ale także czasowo, a do tego klient ma gwarancję dokładności i niezawodności pomiaru.
- Korekty ustawienia kierownicy.
- Korekty ustawienia kół.
Po każdej kontroli i regulacji przekazujemy klientom fakturę i wydruk kontrolny, a wyniki zapisujemy w bazie danych urządzenia.