W przypadku trudności polegających na spadku mocy, trudności uruchomieniem silnika, wzrostem spalania paliwa, często przyczyną częściowo drożny filtr cząstek stałych (DPF, FAP, D.CAT). Z pomocą przychodzi nowoczesna chemia. Czyszczenie polega na wprowadzeniu pod ciśnieniem specjalistycznych preparatów zmiękczających, nagar odniżający temperaturę zapłonu nagaru. Po rozgrzaniu silnika i filtra następuję niezwykle efektywna reakcja usuwania zanieczyszczeń. Operacja prowadzona jest pod nadzorem specjalistycznego komputera. Krok 1 Wprowadzany jest preparat do czyszczenia filtra cząstek stałych: niepalny, nie zawierający metali specjalny preparat do czyszczenia złogów sadzy i węgla w filtrze cząstek stałych. Wietrzeje nie pozostawiając resztek. Dzięki jedynym w swoim rodzaju właściwościom zwilżającym preparat czyszczący może rozpuścić i wyczyścić zlepki sadzy i węgla z porowatych struktur, które znajdują się w filtrze. Krok 2 Wprowadzany jest koncentrat spłukujący: neutralna, nie zawierająca popiołu i metali formuła rozpuszczająca do spłukiwania po czyszczeniu filtra cząstek stałych. Wietrzeje nie pozostawiając resztek. Gwarantuje czystość i możliwość regeneracji filtra cząstek stałych. Rozwiązanie zapewnia skuteczność i trwałość filtra. Zapobiega to konieczności jego wymiany na nowy.